Yosemite Nemzeti Park

A 7 órás indulásunkat követően 4 óra alatt a Yosemite Nemzeti Parkban voltunk. A Reck Rockban kiváltott éves belépőnk ide is érvényes volt. A belépő felmutatása után kaptunk térképeket a parkhoz. A „Yosemite Village” egy völgyben fekszik, s aszfaltozott úton lehet körbemenni az egyes kiindulópontokhoz, amit szerencsére nem a saját autónkkal kell megtenni, hanem ingyenes hibrid sattle buszok járnak körbe-körbe. A Parkban és a hegycsúcsokon még bőven volt hó, de rövidgatyás-pólós kiránduló idő volt. Parkolás után gyalog elindultunk egy túra útvonalon, ami a Mirror Lake-hez (a Tükör Tóhoz) vezetett. Utunk során több vízesést és lenyűgöző sziklafalakat láttunk. A Tóban gyönyörűen visszatükröződtek a hegyek. Utána egy másik útvonalon indultunk visszafelé és egy folyópart mellett kis padokon elfogyasztottuk a magunkkal hozott ebédet. Az egész parkra érvényes, hogy nem szabad a kocsiban semmilyen ételt hagyni, mert a macik előszeretettel megkeresik és megdézsmálják. Aki a Village-ben száll meg, azzal belépés után aláíratják, hogy az autóért semmilyen felelősséget nem vállalnak. A sátrazók számára kihelyezett fém konténerek védik meg az ételeket. Amúgy nem érdemes a Villaget szállásként választani (hotelszobát bérelni), mert nagyon drága. Mi is a 45 kilométerre fekvő kis városban,Mariposa-ban szálltunk meg.

Nagyon jó volt kiszakadni a kaotikus közlekedésű San Fransisco-ból és egyenesen a természetbe menekülni. Yosemite is egy olyan hely, ahol bármerre indul az ember, mindenhol egy csodába botlik. Miután ismét sikeresen lejártuk a lábunkat, egy hosszú útnak néztünk elébe, irány a Death Valley.