Zion, az angyalok leszállóhelye

St. Georg-i szállásunk elhagyása után egy órával már Springdale-ben voltunk, ami gyakorlatilag a Zion Nemzeti Park bejárata. Kétféleképpen lehet bejutni a Nemzeti Parkba, vagy a városban való parkolás után ingyenesen, vagy a már sokat emlegetett éves bérletünkkel. Mivel nehézkesnek tűnt a parkolás, ezért a városban hagytuk az autót és besétáltunk. Így nem kellett használnunk a bérletünket sem, mert csak az autósokat büntetik ezzel.

Mivel most már több nemzeti parkban is voltunk, szeretnénk erről is pár megállapítást tenni. Az összes nemzeti parkot a vendégek igényeinek megfelelően alakították ki. Minden parkban megoldott a belső, ingyenes buszközlekedés, minden ki van táblázva és majdnem mindenhova betonos vagy aszfaltos út vezet. A mosdók kérdése talán a legérdekesebb, nincs a bokorba, fa mellé pisilés, hanem minden fontosabb pont közelében van kialakított mosdó. Ugyanez a helyzet a szemétlerakókkal is, sehol nem láttunk eldobott szemetet.

Érkezésünk után megnéztük a térképen bejelölt túra kiindulópontokat, s kiválasztottuk az egyik legnépszerűbb túrát, ami nem más, mint az Angyalok leszállóhelyének meglátogatása, az “Angels Landing”. A túra fele betonozott úton vezetett, érdekes, hogy a nemzeti park üzemeltetése úgy igyekszik megóvni a természet állagát, hogy lebetonoz mindent. Meg kell hagyni működik, mert az állatok nagyon szelídek, a tenyerünkből ehettek volna, ha nem lenne tilos az etetésük. A túra második fele nehezebb volt bevésett és becsavarozott láncokba lehetett kapaszkodni, ezzel biztosították az épségünket. A kilátás páratlan volt, az egész völgyet teljes egészében be lehetett látni. A hegy tetején sokat aludtak, fotózkodtak és nézelődtek. A térkép 4 órás túrának írta, de mi 3 óra alatt megcsináltuk. Míg a hegyen voltunk verőfényes napsütéses idő volt, addig mire leértünk picit viharosra fordult az idő. Ezért úgy döntöttünk, hogy nagyobb túrába már nem vágunk bele, hanem a shuttle buszmegálló helyeinek környékét járjuk be. Nagyon megérte, mert láttuk mi mindent tartogatna a park, ha tovább maradunk.

A park másik nagy attrakciója egy kanyon túra, ami egy folyó medrében történik, ehhez a városban lehet túravezetőt és felszerelést bérelni, ha egy picit előbb kapcsolunk biztos mi is kipróbáljuk. Ha valaki esetleg irományunk olvasása után erre tévedne, semmi esetre se hagyja ki. Itt egy videó róla, érdemes megnézni. 🙂

Miután este elhagytuk a parkot, mobilról gyorsan foglaltunk szállást, ahol nem várt meglepetés ért minket.